MUSKON uw Doe Het Zelf zaak

020 - 363 23 23



Retourneren & ruilen


Verkeerde of defecte producten ontvangen? Stuur ze eenvoudig retour!




Bestelling retourneren of ruilen

Wat is een RMA?
RMA staat voor Return Material Autorization. Een RMA is onderdeel van het proces van het retourneren van producten aan de leverancier.

Wij onderscheiden twee soorten RMA’s: Commerciële en Technische RMA's. Commerciële RMA’s dekken retours die te wijten zijn aan het bestellen van het verkeerde product of de hoeveelheid producten. Een Technische RMA dekt retouren die te wijten zijn aan technische mankementen.


Hoe maak ik een RMA aan?
Het aanmaken van een RMA is eenvoudig.

Dat kan eenvoudig via ons RMA formulier.
- Vul het formulier volledig in.
- Wij zullen binnen 48 uur een notificatie en een bevestiging van uw RMA-aanvraag sturen.
- Wanneer uw RMA-aanvraag wordt goedgekeurd, ontvangt u een RMA-nummer.

Stuur dan de producten in een product beschermende verpakking terug.
Zorg ervoor dat het RMA-nummer op het pakket staat, om het proces te versnellen.


Kan ik mijn ontvangen producten retourneren?
Ja, dat kan!

Als u de geleverde producten terug wilt sturen via een Commerciële- of Technische RMA,
neemt u dan alstublieft contact met ons op door het aanvragen van een RMA.

U kunt dit eenvoudig doen via ons RMA formulier.

Let op: producten die op maat zijn gemaakt of specifiek besteld zijn op uw verzoek,
kunnen niet worden geretourneerd.


Zijn er kosten verbonden aan het terugsturen van producten?
Aan een erkende Technische RMA zijn geen kosten verbonden.
Wij streven ernaar om binnen 3 dagen na ontvangst van de geretourneerde producten,
te achterhalen of het product defect is en onder de garantie valt.

Aan een Commerciële RMA zijn geen kosten verbonden.

Wij storten het geld op uw rekening van de in rekening gebrachte netto prijs,
na ontvangst en controle van de geretourneerde producten.

De eventuele retourkosten die u betaalt zijn voor onze rekening.


Kan ik mijn ontvangen producten ruilen?
Helaas is het niet mogelijk om uw ontvangen producten te ruilen.



Retourstatus

Hoe lang duurt het om mijn retour te verwerken?
We streven ernaar om u, binnen 3 werkdagen na ontvangst van de geretourneerde producten, te informeren over de beslissing om het geld terug te storten of het vervangen van producten door te zetten.